Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort
tzihz20170407007-1024x576_top_story_lead.jpg

Egy áldozata megnevezte Kerényi Miklós Gábort

  • narancs.hu
  • 2017. november 7.

Bűn

Most állt elő először valaki névvel, hogy elmondja ki az újabb zaklató.

Pár héttel az után, hogy Marton Lászlóról először Sárosdi Lilla, majd több más színésznő is azt állította, hogy a rendező szexuálisan zaklatta őket, újabb névre derült fény. Kerényi Miklós Gábort Kalmár Péter rendező Facebook oldalán a volt felesége nevezte meg mint szexuális zaklatót. Kerényiről egyre több történet jelent meg, ám eddig senki nem mert előállni, hogy névvel arccal is megnevezze a Budapesti Operettszínház művészeti vezetőjét. Kalmár Péter blogján több esetet is leírt, ekkor még név nélkül, ám a Facebookon és blogokon már akkor megnevezték Kerényit, mint zaklatót.

Az egyik áldozat, Maros Ákos tegnap este az ATV Egyenes Beszéd című műsorában végre nyilvánosan is kimondta Kerényi Miklós Gábor nevét. A külföldön élő Maros azt mondta, „A Szegedi Szabadtéri Játékokon próbáltunk, link fiú voltam, egyszer-egyszer elkéstem, Kerényi Miklós Gábor ezt zokon vette, a mikrofonba ordított, hogy ezt meg kell torolnia” Ez után este felmentek a kollégium egyik szobájába, ahol Kerényi eltorlaszolta az ajtót egy iskolapaddal, és ekkor Marosi szerint azt mondta neki, hogy vegye le a nadrágját és alsónadrágját is, majd a rendező egy vállfával nagy erővel hármat vert a fenekére, és azt mondta neki: ha akar, sírjon nyugodtan, ez is a megtisztulás része.

Hétfőn az Index több történetet is megosztott Kerényiről, még név nélkül mert mint írták, mindenki retteg a zaklató erejétől. Ennek ellenére sejteni lehetett, hogy valaki hamarosan nyilvánosan is kimondja Kerényi nevét. Hétvégi nyilatkozatában Kerényi visszautasított minden vádat, és úgy döntött, felmentését kéri az Operettnél, valamint kezdeményezte nyugdíjazását. A Budapesti Operettszínház nyilatkozatában azt írta, nincs tudomásuk olyan bejelentésről, amely a színház működőséhez köthetően szexuális zaklatással kapcsolatos.

Kerényi jelenleg Szentpéterváron rendez egy darabot, de ha hazaér, tisztázni szeretné magát. A Bors szerint Szentpéterváron orvost kellett hívni Kerényihez, miután elolvasta azokat a cikkeket, amelyek állítása szerint nem is róla szólnak.

Figyelmébe ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.